CZ EN

Trip to World cup

01. 29. 2013, autor: Marek Petelík
účastnící akce: Marek Petelík

článek o našem výletu na WC Val D'isére a na IXS Pila. Dva víkendy, cca 11 dní ježdění a přebývání v této krajině, fotky z cestování, helmetcam z místní tratě a trocha tepla do těchto pochmurných dní :)

Takže abych pravdu řek, ani nevim jak s tímhle článkem začít. Neočekávejte bomby z každý fotky a z každýho videa, jde spíš o dokument........ nebo spíš o článek,kterej když si přečtu za XY let tak abych si vzpoměl, jaký to bylo. Co všechno sme zažili a taky zkusim trochu pochytit tu atmosféru která panovala tak se pohodlně usaďte a nechte se vtáhnout do děje.

V kalendáři závodů se nám pomalu blížilo skoro 11 vyštrafovaných políček značící Trip do itálie/francie, bylo to na přelomu červenec/srpen a v plánu bylo zůčastnit se WC ve val disere a následně se povozit na kole a víkend na to to přesunout kousek dál do Pily (ITA) kde se jelo další kolo IXS european downhill cupu.

Pro mě takovou nepříjemností bylo že ještě týden před odjezdem jsem nosil slušivou ortézu z důvodu úrazu klíční kosti kterou jsem si udělal v půli června. Byl jsem z toho celkem dost nervózní protože odjíždět na svěťák kde tratě jsou velice drsný bez tréningu a bez fyzičky, stoupnout si tam poprvé po 5ti nedělích zase na kolo a hned se tam snažit sázet byla v celku drsná představa ale co se dalo dělat, byli na mě závislí ještě zbylí dva účastníci Pincek a Koule který závod jet chtěli a tak mi nezbejvalo než držet hubu a doufat že to všechno bude v pohodě.

Cesta byla úmorná, ostatně jako vždy..... Jet camperem 110 - 120km/h vzdálenost kolem cca 1000km je prostě masakr, už jen to že se jede přes noc kdy neni nic vidět a cesta vůbec neutíká. Ale žádné zvláštnosti se po cestě neděly a tak od výjezdu druhý den dopoledne jsme byli na místě. Ještě teda při úsvitu jsme stihli minout Mont Blanc v celé své kráse

Montblanc

Táta si šel po noční lehnout a my jsme šli na registraci a pěší prohlídku tratě která byla v plánu již tento den. Zde jsme potkali zbytek české výpravy v čele s Matějem Charvátem, Orym Bártou,Patrikem Prochajdou a s Jedařem. Pěší prohlídka aspon pro mě byla celkem šokující. Profil trati tady byl celkem specifickej..... Respektive nebylo tu z mého pohledu moc techniky ale většina byla hulba po louce k dropu na placku nebo do protisvahu a pak zase hulba k dalšímu dropu a takhle až do cíle. To vše ve volných kamenech. No prostě na rozježdění pro mě nic ideálního protože hned ze startovní boudy se nabrala rychlost na asi 3dropy za sebou na placku. Ale co se dalo dělat, ted už se couvnout nedalo.....

Po příchodu k autu v odpoledních hodinách byl už táta vzhůru a po prozkoumání zdejšího okolí jsme se rozhodli zkusit chytit v nedaleké přehradě nějakou rybu. Takže jsme vyrazili.....

Rybařina

Po neúspěchu bez úlovků sme popojeli kousek dál a to bylo něco........ Krásný ústí přehrady kde se pstruzi málem nevešli vedle sebe....... Takže jsme chytali a chytali na třpytku a k večeři jsme si vezli zhruba 8 kousků krásnejch pstruhů.....Po příjezdu k obytnáku už měl Kája rozdělanej oheň v grilu a tak nezbejvalo než vykuchat pstruhy a dát se na ně...... Bylo to neskutečný žrádlo ! pstruh jen čistě s kmínem a solí , 20minut od vyndání z vody no prostě, co si budeme povídat...... Všichni jsme si pochutnali a těšili se že zítra vyrazíme zase

Pohled na prehradu

Táta na lovu, z důvodu nejlepšího místa na chytání taky nejvíc úlovků.

T

Druhej den už následoval trénink tak jsme šli na to, vedro bylo vždy přes den extrémní a v noci bylo na bundu, to především proto že kolem byly jen skály a nic jinýho.

První tréninková jízda byla smrtelná, alespon jsem se neskutečně bál co ruka udělá, jestli to bude stabilní nebo co se bude dít. Dali jsme se do toho, menší skoky v pohodě, větší skoky s drsnějšíma dopadama byly cejtit ale dalo se to přežít. Co bylo ale nejnepříjemnější byly rolety který mi ruku fakt vyndavaly zle. Druhou jízdu už jsme naskočili většinu skoků a nechápu jakto ale ruka byla uplně jako nová. Bez jedinýho náznaku že jí kdy co bylo. Při náročnosti trati a nutnosti koncentrace jsem na ní úplně zapoměl a soustředil se na jízdy. Vše proběhlo v pořádku, trať byla najetá a skoky naskákaný. Jedinou nepříjemností bylo že na místním nepochopitelnym dropu bez dopadu si Sehny dal intergalakticky na držku a zlomil si nějakou zápěstní kůstku. Těžko říct jestli to napomohlo tomu, že druhý den už tento skok zrušili a jezdilo se mimo něj. Kvalifikační jízdy jsme jeli za neskutečnýho pršení a jako na potvoru zapršelo až těsně před jízdama takže jsme trat jeli poprvé na mokru až během kvalifikace a taky to napomohlo tomu že sme dopadli jak sme dopadli :)

Val

No nic, kvalifikaci jsme měli za sebou a šli jsme zase na ryby, tento den byl extrémně neúspěšný....... zřejmě kvůli dešti, těžko říct. Prostě jsme chytli asi 4 čudly a zbytek jsme museli udělat maso z lednice na grilu aby jsme se vůbec navečeřeli.

Poslední den jsme šli koukat na finále a fandit. Po zkončení se oslavovalo, balily se depa a my jsme se loučili se zbytkem české výpravy která s náma nezůstávala ale jela zpět do čr. Večer po nachytání ryb jsme ugrilovali a šli spát s tím že následující den prozkoumáme zdejší DH tratě v okolí.

Ráno jsme se probudili horkem a viděli uplně vypucovanou oblohu. Slunko hřálo tak jsme nelenili ani chviličku a šli jsme na gondolu která nás vyveze až na úplný vrcholek kopce (wc se jezdilo cca z 1/3 kopce)....... Když jsme na vrcholek dorazili a přehoupli se přes hřeben, nechápali jsme co se před námi objevilo, nespočet enduro tras, několik MX tratí, Oficiální expediční trasa pro offroad auta a samozřejmě několik lanovek a DH tratí

vrchol

Trat co se nám nejvíc zalíbila byla kolem 11minut dlouhá, nevím koliik je to na kilometry protože tachometr jsem někde ztratil během WC. Mám tu pro vás i video z tratě.

trat

Takže si pusťte video a prohlídněte si jak parádně jsme si zajezdili. Jen podotýkám že na vrcholku nám byla opravdu kosa jako blázen a dole bylo vedro k padnutí. Díky sázce na Beachbitch Bikewear jsem samozřejmě i tyto teplotní rozdíly hravě zvládnul a mohl si naplno užít ježdění

me

Druhou část vám kdyžtak popíšu v dalším článku. Pokud jste někdo dočetl až sem tak díky za váš čas ! Mára